Kontakt
Om du vill komma i kontakt med styrelsen uppmuntrar vi dig till att använda de olika formulären som finns under "Kontakta styrelsen". Detta hjälper oss att hjälpa dig snabbare. Du kan också maila in till styrelsen@agaten.se. Styrelsen har sina möten andra måndagen i månaden. Det finns då tillfälle att komma och ställa frågor mellan 18:00 och 18:30.
Vilka sitter i styrelsen?
Namn | Roll |
Paul Ferm | Ordförande |
Tomas Åberg | Vice ordförande |
Hans Tillberg | Sekreterare |
Mathias Stéen | Ledamot |
Frida Gewitsch | Ledamot |
Daniel Wretsén | Ledamot |
Andreas Lundgren | Ledamot |
Ludvig Green | Ledamot |
Mikael Kullhammar | Ledamot |
Simon Band | HSB Ledamot |
Tänk på...
- Attstyrelsens arbete är på frivilligbasis. Ledamöter i styrelsen har liksom de flesta egna arbeten att gå till. Arbetet med föreningen sker efter bästa förmåga.
- Att de flesta frågor hanteras av föreningens förvaltare. Kontakta dem alltid i första hand.
- Att om du mailar till styrelsen@agaten.se kommer ett ärende att skapas. Att inte använda formuläret kan leda till att vi inte får all den information som krävs för att vi ska kunna hjälpa till på bästa sätt. Det tar därför längre tid för dig att få hjälp.
- Att vid frågor inte maila direkt till någon enskild person i styrelsen. Detta gör att andra i styrelsen inte kan hjälpa till och besvara frågor och det leder till att du möjligtvis inte får något svar.
Vad behandlar styrelsen?
- Förslag
Har du förslag som du tycker att styrelsen ska överväga. Exempelvis inköp eller
anläggning av någon sort, kanske vill du starta en förening likt Seniorföreningen, något som kan gynna flera medlemmarna är du välkommen att kontakta styrelsen. - Förbättringsförslag
Ibland blir det inte alltid som man tänkt sig eller så är man missnöjd med hur något fungerar.
Oftast finns det en anledning till att det fungerar som det gör. Har du klagomål på någon entreprenör hör det hemma hos oss. Kom ihåg att alltid vara saklig i din kritik. Personangrepp och annat leder inte till något bättre. - Motion till stämma
Du som medlem i föreningen har möjlighet att påverka föreningens riktning. Detta görs
bäst genom motioner. En motion ska lämnas in skriftligt till styrelsens brevlåda. Se mer information om motioner här: Att skriva en motion - Mäklarfrågor
Mycket av den information som mäklare brukar efterfråga finns på vår sida för mäklare.
Viss information ber vi att mäklaren kontaktar styrelsen för.
Vad behandlar inte styrelsen?
- Bokning av tvätt-/festlokal samt övernattningslägenheter
Detta sker genom informationstavlorna i trappuppgångarna - Felanmälan
Felanmälan görs direkt till förvaltaren. Detta gäller även balkonger och fönster. - Jour
Har du något av akut karaktär, exempelvis en vattenläcka ska du kontakta jouren.
Med akut karaktär anses något som inte kan vänta till efterföljande dag. Du som medlem kan belastas för utryckningskostnad i det fall jouren åker ut "onödigt". Vid pågående brott eller livsfara ska du kontakta 112. - Konflikter eller störningsärenden
I det fall det finns en pågående konflikt mellan medlemmar eller att någon blir störd av oljud eller dofter från en granne ska detta tas med förvaltaren. - Köhantering
Om du vill ställa dig i kö till förråd eller parkeringsplats kontaktar du förvaltaren. - Namnändringar på dörr/postlåda
Detta ombesörjes av förvaltaren. - Renoveringar
Alla renoveringar ska anmälas och godkännas av föreningens förvaltare.
Förvaltaren kan kräva att intyg bifogas med ansökan. - "Snabba ärenden" så som att öppna dörrar eller dylikt
I det fall det krävs att du kommer in någonstans ska det planeras tillsammans med förvaltare.
Är det bråttom är du hänvisad till jouren. - Städa efter medlemmar vid förrådsutrymmen/sopkassuner
- Med mera