Boo Portföljen
Föreningen står elavtalet med Boo Energi, du som lägenhetsinnehavare behöver därför inte tänka på att skaffa ett eget avtal. Avtalet som föreningen har med Boo Energi kallas Boo Portföljen. Information om avtalet finns att läsa om här: Boo Portföljen
IMD
IMD står för Inviduell Mätning och Debitering. Föreningen mäter det som din lägenhet förbrukar och sedan debiteras du det på kommande avgifts AVIn. Tänk på att det är tre månaders eftersläp, då aviseringen görs en gång i kvartalet.
Vill du läsa mer om IMD kan du läsa artikeln IMD - Vad är det?
Egenkontroll vid strömavbrott
Om det skulle bli strömavbrott har Boo Energi beredskap dygnet runt. Innan ni kontaktar Boo Energis beredskapspersonal så har ni möjlighet att själv kontrollera följande:
- Om ni får strömavbrott och dina närmaste grannar har ström finns felet sannolikt i ditt hus/lägenhet.
- Kontrollera jordfelsbrytare så att den är tillslagen och inte löst ut. Om den har löst ut följ dessa steg.
- Kontrollera att säkringarna är hela.
- Kontakta i första hand Bostadsförvaltning och i andra hand styrelsen för kontroll av huvudsäkringar.
Om ni trots dessa kontroller fortfarande har fel på elleveransen var god kontakta beredskapspersonalen på Boo Energi för att rådgöra om vilken åtgärd som är lämpligast.
Felanmälningsnumret är 070 428 88 88 dygnet runt.
Växel 08-747 51 00.
Om ingen svarar på jourtelefonen eller om det är upptaget beror det på att det är ett större elavbrott och att man är fullt upptagen med att åtgärda felet.