Gå till innehållet

Bostadsförvaltning

Uppdrag

Bostadsförvaltning AB ansvarar för att föreningens fastigheter sköts på ett tryggt och effektivt sätt. Deras uppdrag innefattar allt från ekonomisk och administrativ hantering till tekniskt underhåll. Genom nära samarbete med styrelsen ser de till att både vardagliga ärenden och långsiktiga investeringar tas om hand på bästa sätt.

Förvaltning

Administrativ förvaltning

Detta är exempelvis köhantering till parkering eller förråd.

Ekonomisk förvaltning

Detta är den viktigaste delen och den som också påverkar dig som medlem som mest. Det är denna del som styr vart du ska betala in din avgift.

  • Autogiro - Behöver du en blankett för att anmäla dig för autogiro så kan du hämta en här: bostadsforvaltning.se/blanketter/

  • E-Faktura - Använder du dig av E-Faktura anmäler du dig via din Internetbank.

Teknisk förvaltning

Det är den tekniska förvaltningen som säkerställer att fastigheterna fungerar som de ska. Det är hit du vänder dig för felanmälan, oavsett om det gäller dörrar, tvättstugor, postboxar eller element. Den tekniska delen ser till att ärendet hamnar hos rätt leverantör och följer upp tills det är löst. En person finns på plats två dagar i veckan för att hjälpa till.

Boendeportalen

Via Boendeportalen kan du enkelt hålla koll på dina aktiva avtal, avier och uppdatera dina kontaktuppgifter. Du hittar länken längst ner på Brf Agatens hemsida eller i menyn på Bostadsförvaltningens hemsida. I portalen kan du även beställa mäklarbild, obetalda avier och utdrag ur lägenhetsregistret.

Kontakt

Våra telefontider för kundtjänst är: Mån-Tors:09.00-11.00

Våra övriga telefontider är:
Mån-Tors:09.00-16.00
Fredagar:09:00-15:00

Lunchstängt mellan 12.00-13.00

📞 08-523 237 00
kundtjanst@bostadsforvaltning.se